Uw gegevens ophalen

AANMANING ONTVANGEN? Vind hier de antwoorden op veel gestelde vragen (FAQ)

.

Er staat een bedrag in mijn brief, maar dat is niet hetzelfde bedrag als mijn huur. Hoe kan dat?
U kunt op “Mijn Stadlander” zien welke maand(en) nog niet zijn betaald. Het bedrag in de brief is een totaalbedrag. Als u bijvoorbeeld de huur van juli 2018 van uw woning én de garage of parkeerplaats niet heeft betaald, is dat bij elkaar opgeteld.

Het overzicht van de nog niet betaalde bedragen op “Mijn Stadlander” is niet duidelijk. Hoe komt dat?
Vorige maand hebben wij een nieuw computersysteem gekregen. Alle niet-betaalde bedragen van daarvóór zijn bij elkaar opgeteld: dus daar staat één bedrag. Is het nog niet duidelijk voor u? Mail uw vraag naar incasso@stadlander.nl. Wij geven u zo spoedig mogelijk antwoord.

Ik heb wel betaald! Waarom krijg ik nu deze brief?
Misschien hebben wij een betaling van u gemist. Wilt u een betaalbewijs sturen naar incasso@stadlander.nl, dan kunnen wij in ons computersysteem zoeken waar het is misgegaan. Een betaalbewijs kan bijvoorbeeld zijn: een schermfoto van internetbankieren, waarop de afschrijving staat. Zorgt u dan wel dat alle andere betalingen en een eventueel saldo zijn afgeschermd?

Door mijn bank wordt de huur automatisch elke maand overgemaakt, waarom heb ik toch een achterstand?
Vanaf 1 juli 2018 is uw huur verhoogd. De automatische overschrijving bij uw bank moet u zelf aanpassen naar het nieuwe bedrag. Nog makkelijker is het, om Stadlander te machtigen om het bedrag van uw huur af te schrijven van uw rekening. U kunt dit zelf regelen via Mijn Stadlander. Zo weet u zeker dat altijd het juiste bedrag wordt overgemaakt.

Nu moet u in ieder geval het bedrag dat u te weinig heeft betaald zelf overmaken.

Moet ik het bedrag in mijn brief in één keer betalen?
Als het u niet lukt om dit bedrag in één keer te betalen, kunt u met ons afspreken om elke maand een deel te betalen (naast het bedrag dat u normaal voor de huur betaalt). Via “Mijn Stadlander” kunt u een voorstel doen voor een betalingsregeling. Binnen een week hoort u of wij akkoord gaan met uw voorstel.

Waarom zijn de incassokosten zo hoog?
In de wet staat dat wij incassokosten moeten rekenen. Ook de hoogte van het bedrag staat in de wet: 15% van het bedrag dat niet is betaald. De incassokosten zijn altijd minimaal € 40,00 (exclusief 21% BTW).

Waarom ontvang ik de aanmaning? Mijn bewindvoerder moet deze brief toch krijgen?
Als u de aanmaning heeft ontvangen, heeft uw bewindvoerder deze niet gekregen.

Wij adviseren u de brief aan uw bewindvoerder te geven, en hem/haar te vragen een e-mail te sturen naar incasso@stadlander.nl. Voortaan zullen we dan alle nota’s en dergelijke naar uw bewindvoerder sturen.

In de brief wordt gesproken over hulp bij schulden? Wat betekent dat, en kan ik me daarvoor aanmelden?
Stuur een e-mail naar incasso@stadlander.nl. In de mail vertelt u waarom u hulp wilt of waarom u hulp nodig heeft. Vergeet niet om ook uw naam en adres in de e-mail te zetten.

Wij nemen dan contact met u op. Wij kunnen u aanmelden bij schuldhulpverlening van uw gemeente. Dat doen we alleen met uw toestemming!

Staat uw vraag hier niet bij?
Stel uw vraag via e-mail: incasso@stadlander.nl. Vergeet niet uw naam en adres in de e-mail te zetten. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.